Nyheder / Aktuelt


Ordinær generalforsamling blev afholdt den 22. april 2026. Referatet kommer snart her. Se her den powerpoint, der blev anvendt på generalforsamlingen.

På generalforsamlingen vil der blive orienteret om kommende sammenlægninger med nabovandværker, samt om oprettelsen af et nyt produktionsselskab til at sikre robust vandforsyning i Jyllinge Nord og Gundsømagle.

Årsregnskabet for 2025 kan ses her

Af hensyn til pladsen vil vi gerne bede om, at du tilmelder dig generalforsamlingen - send en mail til mail@vaerebrovand.dk med navn og adresse, hvis du ønsker at deltage. Du kan også tilmelde dig her

 

Sms-service

Vi tilstræber at informere om driftsforstyrelser og lignende via sms-beskeder. Du kan tilmelde og afmelde dig servicen her 

Besøg på vandværket

Værebro Vandværk fik den 10. september 2021 besøg af både direktøren for Danske Vandværker, Susan Münster, og af folketingsmedlem og miljøordfører fra partiet Venstre, Jacob Jensen. Se mere her

Brandhanen på Blodhøjvej

Brandhanen på Blodhøjvej er nedlagt af Roskilde Kommune. Derfor står den nu på den "forkerte" side af hegnet. Værebro Vandværk har derfor sin egen, nye brandhane, hvis der skal laves en større gennemskylning af ledningsnettet.

Ny boring

Boringen, der som den forrige boring, er etableret i Hellig Kors Park ("Område 11") er taget i drift. Fakta om den nye boring:

- Den nye boring er en erstatningsboring for boring 1 på vandværksgrunden, som desværre er forurenet af pesticider, der blev brugt for mellem 20 og 25 år siden.

- Boringen er ført ned til 85 meters dybde med rørsætning til 60,5 meter.

- Der er foretaget en prøvepumpning for at måle boringens kapacitetsydelse. Pumpningen var en "langtidspumning" for blandt andet at sikre dokumentation af størrelsen på sænkningen af grundvandsstanden. Efter denne prøvepumpning er der taget vandanalyser af "det nye råvand". Analyserne er meget fine. 

Vandets hårdhedsgrad er ca. 18 dH (hårdt vand).

Vandingsforbud i Roskilde Kommune: Læs mere her

Tilbage til den fælles forside for Jyllinge og Værebro Vandværk